donderdag 23 juli 2015

De dood of de gladiolen - Dag 3

Zoooo... Gegeten, gedoucht, klaar om een blog te schrijven. We aten trouwens pizza via Thuisbezorgd, ghehe. Dat is bedacht voor dit soort momenten..

Vandaag tegen mijn verwachting in toch met 8 mensen bij de start. Dag 2 was bij ons wel zwaar, dus 's avonds heeft iedereen maximaal gechilld voor zover mogelijk. De één deed dat op een bedje bij de EHBO, de ander gewoon thuis.

Helaas verloren we vrij snel toch Yvonne. Die kwam gisteren over de finish met een gladiool, weten jullie nog? Te veel pijn aan haar been zorgde ervoor dat ze moest opgeven.
Nu zijn we nog met 7.
We willen voor zover mogelijk wel met de hele groep over de Via Gladiola, hoewel niet iedereen dan een kruisje heeft. Maar ze horen er nog wel bij :)

Vandaag een beetje anders gelopen dan gisteren: ieder hield z'n eigen tempo aan en dan wachtten we regelmatig op elkaar.  De voorsten hadden daardoor soms iets langer pauze, maar de achtersten hielden ook gewoon zelf pauze. Verliep (haha, woordgrap) prima!

Bergen
Gek genoeg waren de zeven heuvels pas aan het einde van de tocht vandaag. Eerst liepen we door dorpjes, langs het water en langs het bos. Ook voor de officiële zeven (niet geteld, maar we denken dat het er minder zijn) heuvels waren er al bergen. Jahaa, bergen. De Franse militair had het over 'la montagne' en dat betekent berg. En in Frankrijk hebben ze bergen dus hij kan het weten. Of... hij zei dat het geen berg was. Kan ook ;)

De militairen waren vandaag weer volop aan het zingen. Ik werd zelfs wakker met een militairenliedje in mijn hoofd "oh Lord, I wanna go hooooome". Maar dat wilde ik niet hoor.

Dagelijkse hoogtepuntenlijstje:
- leukste aanmoediging: Renske. Met een zelfgemaakte vierdaagselied op de wijs van 'we zijn er bijna'. Hoewel papa ook een eervolle vermelding verdient.
- gekste vraag: Mag ik je telefoon hebben? (context: kindje aan de kant tegen Esther. Antwoord was verrassend genoeg nee😊)
- beste aangeboden eten van toeschouwer: zelfgemaakt koekje met enorm veel heerlijkheid!
- moeilijkste moment: ongeveer 5km voor de finish (Maar dan ben je er toch bijna? Nee! Dan ben je er niet bijna. Dan moet je nog een uur. Minstens. In een groep loop je niet zo hard.).
- kippenvelmoment: 1km voor de finish het lied You never walk alone. Met honderden wandelaars en toeschouwers.
- huidige status: tevreden en moe
- kuiten update: zelfde als gisteren.
- stomste aanmoediging: 200m na ons pauzemoment zei een vrouw dat het allemaal wel goed zou komen. Nou! Ik liep gewoon mank omdat ik net een kwartiertje gezeten had, dan is de eerste paar honderd meter een oma-moment. Dat ziet er echt lelijk uit, haha, dan zijn we net Familie Strompel. Dus. Ik kon best normaal lopen.
- kortste aanmoediging: "Hup!"

Onderweg kwam ik toevallig Familie Zondag uit Meppel tegen die langs de kant zaten, en de moeder van Jacoline, die ons oa. chips meegaf. Goed voor het zoutgehalte en een mentale opkikker.

Hamer, verkoop en eieren
De man met de hamer kwam rond de 8km die ons nog restten. Wel de spreekwoordelijke hoor. Als er echt een man met een hamer had gestaan dan had ik 'm zelf een klap verkocht.
Over verkopen gesproken, allerlei kraampjes en standjes verkopen eten en drinken. Vooral (fris)drank en fruit zie ik vaak voorbij komen. Vandaag een broodje gebakken ei gekocht, voor wie het wil weten ;)

De kerstmanmeneer
Trouwens. Er is ook een kerstmanmeneer. Hij heeft een buik, witte haren tot op zijn schouders en een witte lange baard. Erg bijzonder. En hij loopt erg langzaam. Meestal halen wij m in het begin in, houden later pauze en halen m dan weer in. We vragen ons af of hij dus de hele 40(?)km doorloopt in zijn rustige tempo of dat hij wel pauze houdt. Erg knap, hoe dan ook. Hij verdient een gladiool.

Oja, we liepen vandaag door de gladiolenvelden! Niet letterlijk, hoewel sommige mannen het nodig vonden om ze water te geven.

Mentaal ging het vandaag goed. Minder zwaar dan ik had gedacht! Alleen het eind was even zwaar. De heuvels waren goed te doen en ik had heel leuke aanmoedigingen van vrienden via mijn telefoon ☺

Nadenkertje
Waarom zou 'achterlijke gladiool' een scheldwoord zijn? Zijn gladiolen achterlijk? Ik zal het ze morgen eens vragen.

Liefs

Ps. Als je niet van Nederlandse muziek houdt kun je hier beter nooit aan meedoen. Vooral Guus' muziek doet t goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten