donderdag 12 september 2013

Tr.

Deze blog heeft als titel Tr. omdat in de Naventuretraining alles afgekort wordt.

We beginnen de dag doorgaans met PA.
Dan bespreken we ons huiswerk, dat is TY of GO
Dan mk. we iets, of lz. we iets.
Dan is het tijd voor pauze.
Dan bespr. we iets.
Dan gaan we naar huis.

Maar goed, ik zal het wat uitgebreider vertellen. Iedereen vraagt steeds hoe het is op de Naventuretraining, dus dat leg ik graag uit.

Even een kanttekening: Naventure Trainees worden door de meeste mensen 'Naventurees' genoemd. (spreek uit: naventjurieees)

We beginnen de dag met z'n 12en in Zwolle. 2 leiding en 10 Naventurees.
Iemand is verantwoordelijk voor de lekkere dingen op tafel: koekjes, fruit en snoep. We moeten onszelf natuurlijk wel tevreden houden :)

Dan hebben we gebed en PA (Persoonlijke Aanbidding). Dat houdt in dat 1 persoon vertelt waar hij die week mee bezig is geweest, wat hij van God heeft geleerd of iets in die richting.

Zoals in de vorige blog vermeld krijgen we ook stapels huiswerk. Dat bespreken we ook tijdens de training. We hebben nu hoofdstukken uit het boek van TY (Tom Yeakly): Koninklijk karakter.
Volgende week behandelen we hoofdstukken uit GO (Greg Ogden): Discipelschap met impact.

Meestal zijn we daarna al aan pauze toe. Braaf onze eigen bammetjes opeten, of naar de Jumbo rennen voor een lunch.

Na de lunchpauze doen we steeds iets anders. Iets creatiefs, of iets lezen uit de map (die 3 kilo weegt) of het een en ander bespreken.
En voor je het weet is het alweer 4 uur: tijd om dag te zeggen!

We zijn het eerste half jaar voornamelijk bezig met karaktervorming. Dat doen we in stukken want we kunnen natuurlijk niet ons hele karakter omgooien en verbeteren in 1 dag. Nu zijn we bezig met liefde, een fundamentele karaktereigenschap volgens TY. En dat ben ik wel met hem eens denk ik.
Dus nu moet ik de hele tijd lief zijn en proberen om dat te doen zonder dat het gemaakt is, maar juist op een natuurlijke wijze. En ook wil ik ontdekken hoe ik het beste kan leiden vanuit liefde. (Letwel: leiden niet lijden)

Tips & Trucs welkom, en als ik een keer niet lief doe met je dat maar even melden. Work in progress.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten