woensdag 19 juli 2017

De dood of de gladiolen - 2017 - dag 2

Goedenavond,

Tot u spreekt Oma Marinda. Man, man, man, zucht en steun bij elke beweging, alles doet zeer dat je gebruikt bij wandelen..

Maar laten we bij het begin beginnen: piemels op je hoofd.
Huh?
Ja, ik zag serieus twee mensen (50+!) met een diadeem (daar is een hele stellage, maar dat terzijde) met twee roze piemelvormige items die er op heen en weer bewogen door elke stap. Ik heb echt gekeken of er nog iets op stond, een gezichtje ofzo (hoewel, dat zou de situatie niet verbeterd hebben, haha) maar dat was niet zo.

Bij de start stonden deze keer meer dronken mensen om ons aan te moedigen dan gisteren, en dat was leuk. Bijvoorbeeld de erehaag die ze maakten of de vijf jongens die deden alsof ze een koor waren met een dirigent er voor. Klonk nergens naar natuurlijk ;)

Verder zag ik de kerstman, vrouwen in ultra korte broekjes (nee, geen foto) en dames in rokjes. Mocht je je afvragen of er wat onder zo'n rokje zit: ja. Ik lag te rusten onder aan een boom toen iemand met een rokje schuin voor mij ging staan. Ik kon het niet helpen, maar het mysterie is opgelost.

Vandaag was het natuurlijk erg warm dus deed ik het rustig aan met om de 5 kwartier pauze. En ik heb goed gedronken en gegeten, dus daar lag het niet aan. Onderweg ontmoette ik nog twee jongens uit Sliedrecht die voor het eerst meededen. Ik hoop dat ze het halen, ze lopen 50km. (leuke jongen? Ja, maar hij was al getrouwd.)

Gisteren hoorde ik twee meiden praten over 'dixieland'. De plek op de route waar voor de Vierdaagse 30 Dixies in een U-vorm zijn neergezet. Ideaal, want schoon en hoewel de rij vaak lang is ben je snel aan de beurt. Dus, nu noem ik het ook Dixieland.

Dixieland bij zonsopgang. Hoe wordt het nog beter dan dit!? 

Oja, en ik heb me goed ingesmeerd. Mijn volle fles zonnebrand is na twee dagen voor 2/3 leeg. Genoeg bewijs?

Vandaag is roze woensdag. Iets met Uhm. Liefde voor iedereen, ook als je anders geaard bent. Zoals Joost, maar dat liedje heb ik niet gehoord. 

Een toeschouwer vult flesjes water

Oei. Terwijl ik dit schrijf wacht ik op mijn massage (tactisch gekozen voor een plek ver van de nummerschreeuwer) en ik zie nu een chocoladepapiertje. Hoop dat ik er niet in ben gaan zitten, dat zou awkward zijn :p

Over awkward gesproken, ik was net thuis aan het uitrusten op bed, in korte broek en sport bh, nog niet gedoucht. Zag er niet uit, maar moest moed verzamelen om te gaan douchen (want staan. Ik snap oma's met een Zit-douche). Kwam mijn tijdelijke huisgenoot, verstandelijk beperkt, binnen, vragen of ik al gedoucht had. En later nog een keer om iets te vragen, haha. Nouja, lekker, lag ik daar :p

Toch nog even vermelden dat vandaag erg zwaar was. Ik startte om 05.15 uur en was om 16.15 uur binnen. Holy moly, dat is bijna 12 uur in beweging!
De doortocht door Wijchen was geweldig, ik zong mee met de muziek en armen in de lucht, alles. Maar ik zat wel bij het achterste gedeelte van de Vierdaagse stoet, zo waren de appels in Wijchen, die uitgedeeld werden, op. De FNV (gewoon goed werk) leverde uitstékend werk door wel appels uit te delen een stukje verderop. Instant liefde overigens voor alle bedrijven die gratis iets uitdelen, behalve de Rabobank, maar das logisch ;)

Iemand had zelf muffins gemaakt <3

De asfaltbrand is helaas wel toegenomen. Nog maar half zo erg als het vorig jaar was (en toen was het al half zo erg als het jaar daarvoor). Desalniettemin pijnlijk, stom en ik ga morgen zonder compressiekousen maar met lange broek. En in giraffe poncho! Awesomeness.
Uiteraard zijn dit niet mijn wandelschoenen 

Goed ik ga nu, ik ben bijna aan de beurt voor de massage. Als het een beetje opschiet pak ik nog 7,5 uur slaap vannacht. Want dat de Vierdaagse topsport is, klopt. Maar noteer daarbij wel even dat bijna niemand meer dan 7 uur slaapt per nacht.

Weer heel erg bedankt voor alle aanmoediging, dat helpt enorm! Graag morgen ook ;) gekke filmpjes, lieve teksten, aanmoediging ed :) Liefde!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten