dinsdag 19 juli 2016

De dood of de gladiolen - 2016 - dag 1

Een blog met een glimlach: vandaag ging goed!
Ik vond een Gronings wandelmaatje, er was inspirerend gezang, de waterpistolen deden hun werk en ik liep op schoenen die ik amper had ingelopen..

Start!
De start
Ik wou dit vet cool live op Facebook delen maar ik had dat nog nooit gedaan en daarom drukte ik niet op het goede knopje dus stond het niet op social media. Dat geeft verder niet want er is al genoeg vierdaagsespam op mijn tijdlijn ;)

De scheidslijn tussen dronken zijn en vroeg opstaan
Afijn, ik startte om 06.15 uur.
Op gegeven moment wist ik niet meer zeker of mensen nou vroeg waren opgestaan om aan te moedigen, of dat ze de nacht hadden doorgehaald (met voldoende bier) en nog steeds dronken en wakker waren.
Soms was het wel duidelijk te merken, bijvoorbeeld:

- Een meisje dat op onbekende melodie zong: "goed zoo, ga door, (en toen heel verbaasd) jullie zijn met heel veel.."
- Een jongeman die in de berm lag te slapen tegenover de grootste geluidsinstallatie van de route waar keihard muziek uit kwam.
- Een jongen die, op melodie van Daar moet een piemel in, wees naar een wandelaar en zong: "HIIIIIJJJJ HEEEEEFT EEN PETJE OP, HIJ HEEFT EEN PETJE OP! JALALALALAA" (Dit maakte mijn dag, overigens)

Groningen & Friesland
Al vrij snel raakte ik in gesprek met een vrouw die uit de provincie Groningen kwam en we zijn de rest van de dag samen opgelopen. Dat is een mooie omschrijving he: samen oplopen. Dat zou opa gezegd kunnen hebben.
Dus dat deden we. Samen oplopen. Op klinkers, op asfalt, op de dijk..

Blijkbaar was het blauwe dinsdag, dag voor de vrijheid
De dijk
De band is leuker dan dit onderdeel van de Nijmeegse Vierdaagse. Verzengende hitte en weinig toeschouwers op dit gedeelte, en bovendien is het heel lang.

Hitte
Ja. Wil degene die heeft gebeden voor mooi weer daar ONMIDDELLIJK mee stoppen?! Danku.
Het was warm. Vanaf elf uur was het echt warm. Maar: er stonden genoeg waterpunten onderweg en er waren weer voldoende aardige mensen die hun tuinslang richten op vrolijke voorbijgangers, irritante kinderen en lege flesjes. Oja, vandaag is zo'n dag dat je voor iemand met een waterpistool gaat staan en roept: TOE MAARRRR!

Ik heb een bijzonder soort sjaaltje gekocht, het heet een Cobber en het is een 'langdurig koelende halsdoek'. Thuis 30 min in water gelegd en hij blijft de vier dagen koud.
Ik zie er vervolgens wel uit alsof ik bij de scouting zit (maar hee, scouting is cool).
Dit kan ook:




Blaren en andere ongemakken
- Blaren: 0, hoewel ik mijn schoenen amper had ingelopen. Wel gevoelig.
- Asfaltbrand: aanzienlijk minder dan vorig jaar, zegen daarvoor! Slechts twee plekken, ter grote van een vuist.
- Zonnebrand: ik heb nog nooit zo vaak gesmeerd als vandaag. En ik zou mezelf niet zijn als ik ondank dat tóch verbrand ben. Maar goed, het valt mee.
- Ik zag het bord waar mijn digitale aanmoediging op stond te laat en ik weet dus niet wie er iets geschreven heeft voor me en wat het was.
- Renske en Jacoline hadden heel lief voor elke dag een pakketje aanmoedigingen gemaakt maar ik was het vergeten mee te nemen.. aaah
- Als je me volgt op de app: de afstand klopt niet volgens mij.. Hij zei dat ik pas 17 had gehad toen we op 23 zaten, en 2.5 uur voor finish zei hij dat we op 39 zaten.

Leuk lijstje
- Aantal sproeten erbij: niet geteld, waarschijnlijk wel veel
- Meest bijzondere pauze: in de kerk. En ja, er was orgelspel. Met het nummer: Evenals een moede hinde.. Toepasselijk
- Leukste muziek onderweg: Beter te dik in de kist dan een feestje gemist
- Leukste aanmoediging: de award gaat deze dag naar Hedi omdat ik om alle drie haar berichtjes in de app moest lachen. (Jaco en Renske hadden gewonnen als ik de envelop had meegenomen, maar morgen nog een kans).


Tot morgen!

Zelden zo blij geweest met een Radler 0.0%
Meer sexy foto's volgen morgen.




ps. Benieuwd wat ik op een dag naar binnen schuif? Nee, dit is geen reclame, ik ben wel fan van Herbalife.

5.15 uur - Shake Herbalife met 1 banaan erdoor
7.45 uur - Proteïnereep Herbalife
9.00 uur - Appel
10.00 uur - Shake Herbalife
11.30 uur - Pinda's (want: zout) en maaltijdreep Herbalife
12.30 uur - Halve Snelle Jelle
13.30 uur - Engergiedrank Herbalife
15.15 uur - Finish. Radler drinken & shake Herbalife

Her en der een stukje komkommer/tomaat of whatever er aan de kant door toeschouwers aangeboden werd.
Naast dit alles uiteraard een boel water :)
En oja, na 15.15 uur eet ik ook nog, maar dat vond ik minder interessant om te vermelden.
Kusjes. Dag.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten